A coaching és az employer brandig kapcsolata
A mai erősen fluktuáló gazdasági környezet rákényszeríti a munkáltatókat, hogy többet és máshogyan foglalkozzanak a munkavállalók lelkével és igényeivel. Arról nem is beszélve, hogy egy húsz éves fiatal mennyivel más elvárásokkal érkezik a munkaerőpiacra, mint egy tapasztaltabb társa. A vállalati márkaépítés vagyis az Employer Branding biztosítja a cégek számára azt, hogy pozitív képet alakíthasson ki magáról a munkavállalók körében, legyen az pályakezdő vagy tapasztaltabb kolléga.
De mi is az az Employer Branding és mi köze a coachinghoz?
Az Employer Branding
Azon stratégiák és tevékenységek összessége, amelyekkel egy vállalat megjeleníti magát munkáltatóként a külső világ felé. Célja, hogy vonzóvá és versenyképessé tegye magát a potenciális munkavállalók szemében. Az erős Employer Branding segít a vállalatnak felépíteni, fenntartani jó hírnevét, vonzó munkakörnyezetet és pozitív munkáltatói márkát.
A coaching, mint az Employer Branding eszköze
A coaching alkalmazása az Employer Branding stratégiában több szempontból is előnyös lehet:
1. Tehetségek megtartása: A coaching lehetőségének biztosítása a dolgozóknak azt jelzi, hogy a vállalat komolyan érdeklődik a személyes és szakmai fejlődésük iránt. Ezáltal megnőhet az esély arra, hogy a tehetséges munkavállalók hosszú távon elköteleződjenek a cég iránt.
2. Teljesítmény és hatékonyság növelése: A coaching segíthet a dolgozóknak felszínre hozni és fejleszteni olyan képességeiket, amelyekre korábban nem is gondoltak. Ez pozitív hatással lehet az egyén teljesítményére és a csapat hatékonyságára is.
3. Pozitív vállalati kultúra kialakítása: A coaching- alapú vezetőtámogatás hozzájárulhat egy biztonságos és fejlődést ösztönző vállalati kultúra kialakításához. Az ilyen környezetben a munkavállalók érzik, hogy a cég valóban foglalkozik velük és értékelik a fejlődésüket.
4. A munkáltatói márkaimázs erősítése: Ha egy vállalat híres arról, hogy támogatja és fejleszti munkavállalóit, az segíthet vonzóbbá válni az új munkavállalók számára, ami hosszú távon elősegítheti a munkáltatóról kialakult pozitív kép erősítését.
Összességben elmondható, hogy a coaching, mint az Employer Branding eszköze lehetőséget teremt arra, hogy a vállalatok vonzóbbak legyenek a munkavállalók szemében, jobban megtartsák a tehetségeiket, és növeljék a dolgozók teljesítményét, ami végül pozitív hatással van az eredményességükre és versenyképességükre.
Kövessetek Facebookon: Buzás Dóra Coach és TikTokon: Buzás Dóra
Korábbi cikkeimet megtaláljátok a Blog oldalon, szolgáltatásaimat pedig a Főoldalon találjátok!